GRENSVERLEGGEND VAN WAT MOGELIJK IS TOT 40 VOET....

De gloednieuwe Hallberg-Rassy 40C verlegt de grenzen van wat mogelijk is in een jacht tot 40 voet. Toen de Hallberg-Rassy 44 werd geïntroduceerd, was het een gedurfde stap voorwaarts in termen van zowel interieur comfort, zeilprestaties en uiterlijk. De nieuwe 40C is net zo goed als het gaat om de salon, achterkajuit en kombuis. Gecombineerd met een kuip die precies dezelfde afmetingen heeft als de Hallberg-Rassy 44 en fantastische zeilprestaties, en dus succes is verzekerd!


EEN GROTE OF EEN ENORME KOMBUIS?

Er zijn twee kombuizen beschikbaar, een grote of een enorme. Met de optie van de enorme kombuis krijgt u zowel een groter werkblad, meer bergruimte en een extra, aan de voorzijde te openen koelkast. Met deze kombuis is het ook mogelijk om een afwasmachine en een magnetron toe te voegen. Indien u voor de op één na grootste kombuis kiest, krijgt u meer ruimte in de bakskist. Beide kombuizen zijn zeegaand en staan de doorgang naar de achterkajuit niet in de weg.

ACHTERKAJUIT MET TWEE APARTE SLAAPPLAATSEN OF CENTER SLEEPER

Ook in de achterkajuit zijn er twee verschillende opties: Standaard is er een tweepersoonsbed en een éénpersoonsbed met daartussen een comfortabele zitplaats. Als optie is er een riante center sleeper uitvoering beschikbaar, met zitbank aan bakboord en make-up tafel aan stuurboord. Deze uitvoering kan eenvoudig worden gecombineerd met een hekschroef, die het manoeuvreren met de boot tot kinderspel maakt, ook bij lastige hogerwal en lagerwal situaties. In beide achterkajuitversies zijn er twee ruime bakskisten op het achterdek.

 

INTERIEUR IN TRADITIONEEL MAHONIEHOUT OF LICHT EIKEN

Het interieur is verkrijgbaar in traditioneel Afrikaans khaya mahoniehout of optioneel in licht gekleurd Europees eikenhout. In beide gevallen is de houtnerflijn horizontaal. Optioneel zijn er intrekbare ingangsluiken op gasveren verkrijgbaar.

HELDER INTERIEUR

Het interieur heeft veel volume, is licht en geeft veel ruimtelijk gevoel. De kajuitopbouw is voorzien van meerdere dekluiken die veel lichtinval bieden, ook is er veel indirecte led-verlichting en zijn er voldoende ventilatiemogelijkheden. Er zijn zes rompramen, van dezelfde grootte als op de 64, 57 en 44!


EEN VORMGEVING DIE ZOWEL KLASSIEK ALS MODERN IS

Het exterieur verenigt twee werelden op een elegante manier. Het lijdt geen twijfel dat dit een eigentijdse boot uit 2020 is en tegelijkertijd is het voor elke zeiler duidelijk dat ook dit een echte Hallberg-Rassy is, waarbij merkidentiteit, veiligheid en continuïteit hoog in het vaandel staan.

De boeg is recht voor een lange waterlijn en betere zeilprestaties, met een elegante boegspriet voor een gennaker of code zero, geïntegreerd anker en mogelijkheid tot het plaatsen van een boegladder. Ook de spiegel is recht en volumineus, dit biedt veel leefruimte en een enorme opslagruimte. Uiteraard heeft de boot twee roeren voor volledige controle en veiligheid.

Het is onnodig te zeggen dat er typische Hallberg-Rassy oplossingen gekozen zijn, waaronder: een zeer beschutte kuip met vast windscherm, een geïntegreerde en beschermende polyester stootlijst. Een zware loden kiel met een laag zwaartepunt gemonteerd op een diepe bilge voor zware omstandigheden. Dek doorvoeren zodat regen- en buiswater onder de waterlijn wordt afgevoerd wat lelijke strepen op de romp voorkomt.

MODERNE TUIGAGE

De tuigage is modern en gemakkelijk te hanteren. Het voorzeil heeft een lichte overlap, wat het overstag gaan zeer eenvoudig maakt. Er is ook een optie voor een zelf-kerende fok. De voorstag furler heeft een onderdekse trommel. Op de integrale en elegante boegspriet kan een lichtweerzeil worden gezet. De hoofdwanten en tussenwanten zijn op het dek van elkaar gescheiden, waardoor het gemakkelijk is om de wanten te passeren, dit is een uitvinding van Hallberg-Rassy. Het voorzeil is uitstekend trimbaar, de mast wordt met veel compressie afgetrimd wat een stabiele tuigage garandeert. De boot heeft een achterstag met standaard 1:48 vertraging, die het gemakkelijk maakt om de achterstagspanning te verhogen of te verlagen.

 

ROYALE KUIP MET HARDTOP OPTIE

Dit nieuwe model kan worden besteld met het traditionele vaste windscherm met inklapbare buiskap of met een robuuste hardtop dodger. Beide oplossingen hebben ramen van gehard glas, een te openen middengedeelte en handgrepen aan de zijkanten. De hardtop biedt een uitstekende bescherming tegen de elementen, wind, kou, regen en zon. Deze hardtop heeft een lange levensduur en biedt ook een goede geluidsisolatie bij het varen tijdens ruw weer. De kuip is net zo groot als de royale kuip van de Hallberg-Rassy 44. De stuurstand van de stuurman is licht verhoogd, waardoor een goed zicht naar voren en waardevolle extra hoofdruimte in de achterkajuit behouden blijft. De kuipbanken zijn lang en diep, een voordeel voor zowel het zitcomfort buiten als voor het volume van het interieur. In de stuurboordzijde van de kuiprand lopen onderdekse lijnen naar een lier. De  stuurstand heeft veel ruimte voor een kaartplotter en bedieningsknoppen. Door een druk op de knop wordt varen met de Hallberg-Rassy 40C een bijna moeiteloze ervaring. Het opstapje in of uit de kuip is comfortabel en biedt tegelijkertijd ook ruimte aan een motor voor een optionele elektrische lier ten behoeve van het voorzeil, hierbij wordt de binnenruimte niet verstoord.

KLEIN OF GROOT ZWEMPLATEAU?

Er zijn twee opties voor de spiegel: Een klein geïntegreerd zwemplatform, of een groot neerklapbaar zwemplatform. Bij de keus voor een elektrische ankerlier wordt deze onderdeks geplaatst. De ankerkluis is ongewoon groot dankzij het moderne ontwerp van de romp.


PREMIÈRE TIJDENS HALLBERG-RASSY OPEN DAGEN EN BOOT DÜSSELDORF 2020

De gloednieuwe Hallberg-Rassy 40C beleeft zijn wereldpremière op 's werelds grootste bootshow, Boot Düsseldorf, 18-26 januari 2020.

zie www.oppetvarv.com

request more information

Video

Back to top ^

Files and documents

Hallberg-Rassy 40C - Standard Specification 2019.pdf(pdf) - 5.0 MB
Hallberg-Rassy 40C Interior layout designs.pdf(pdf) - 1.2 MB
Hallberg-Rassy 40C - Boatspeed Prediction.jpg(jpg) - 375 KB
Hallberg-Rassy 40C - Stability Curve.jpg(jpg) - 153 KB

Back to top ^