
De Hallberg-Rassy 64 is letterlijk groot nieuws. Het is de grootste boot ooit gebouwd door de zweedse werf. Het is onmiskenbaar een ware Hallberg-Rassy maar op hetzelfde moment biedt ze vele nieuwe opties. De Hallberg-Rassy 64 is een blue water cruiser voor ware zeilkenners.
De Grootste Hallberg-Rassy
De Hallberg-Rassy 64 is letterlijk groot nieuws. Het is de grootste boot ooit gebouwd door de Zweedse werf. Het is onmiskenbaar een echte Hallberg-Rassy en biedt tegelijkertijd veel innovaties. De Hallberg-Rassy 64 is een rasechte bluewater cruiser voor fijnproevers.
8,6 kubieke meter bakskistruimte!
De enorme bakskisten van 8,6 kubieke meter kunnen een dinghy herbergen. Er is een groot hydraulisch uitklapbaar zwemplateau. Een optionele intrekbare gangway kan in de lazarette worden weggeborgen.
Strak gelijnd en opgeruimd dek
3,10 m kuiplengte
De cockpit is ongewoon groot; 3,10 m lang, dat is 55 cm langer dan op de Hallberg-Rassy 62. Er staat een grote, vaste, teakhouten kuiptafel. Alle essentiële functies van de stuurstand worden vanuit de kuip door een enkele zeiler bediend met behulp van de 'push button sailing' knoppen die als standaarduitrusting worden geleverd.
Optioneel is er een hydraulische kotterstag en zelfs een hydraulische Code Zero of furlin Gennaker beschikbaar, oprolbaar middels een druk op de knop vanuit de cockpit. De cockpit is zeer goed beschermd door de Hallberg-Rassy typische softtop-windscherm of hard top.
Veel natuurlijk licht
De leefruimtes benedendeks hebben veel natuurlijk lichtinval. Al met al zijn er maar liefst eenendertig (31!) patrijspoorten en dekluiken in de boot.
Er zijn zes rompramen. Rompvensters werden in 1976 door Hallberg-Rassy geïntroduceerd. Je kijkt uit door de vier rompramen als je gaat zitten en een persoon van normale lengte kijkt naar buiten door de grote ramen in de opbouw als je staat.
Het interieur biedt twaalf keuzemogelijkheden in 5 secties, waardoor er lay-outs beschikbaar zijn voor alle smaken en behoeften.
Krachtige motor
De motor is ongewoon krachtig, zelfs voor een Hallberg-Rassy. Het is een 6-cilinder Volvo Penta D6-300 met 300 pk en heeft een koppel van 669 Newton bij 2 500 tpm. De tanks zijn ook royaal en zeer geschikt voor lange afstanden met 1 800 liter dieselbrandstof en 1 300 liter vers water.
Grote machinekamer
Goede bootsnelheid betekent een echte mijleneter
De waterlijn is 2,23 m langer dan op de Hallberg-Rassy 62. Frers snelheid voorspellingsdiagram voor de Hallberg-Rassy 64 zegt dat de boot 9,2 knopen bootsnelheid zal bereiken bij 10 knopen ware wind en 75 graden windhoek, en 11,5 knopen bootsnelheid met alleen grootzeil en standaard genua in 25 knopen ware wind bij 110 graden windhoek. Dit jacht is een echte mijleneter.
Royale standaarduitrusting
De standaarduitrusting is royaal met hydraulische push button sailing, 20 pk boegschroef, 8 kW generator, 120 Ah acculader, 4000 Watt omvormer, ingebouwde skylights, instrumenten, teakdek en membraanzeilen zijn allemaal inbegrepen in de basisprijs.
Maak een virtual tour door de riante en zeer comfortabele eigenaarshut
HALLBERG-RASSY 64 STANDARD SPECIFICATION.pdf | (pdf) - 13.1 MB |
HALLBERG-RASSY 64 BROCHURE.pdf | (pdf) - 7.4 MB |
HALLBERG-RASSY - A LEGENDARY CONCEPT.pdf | (pdf) - 9.2 MB |
HALLBERG-RASSY 64 DRAWINGS JULY 2013.pdf | (pdf) - 1.1 MB |
HALLBERG-RASSY 64 DRAWINGS.pdf | (pdf) - 8.0 MB |
HALLBERG-RASSY 64 INTERIOR.pdf | (pdf) - 4.2 MB |
HALLBERG-RASSY 64 INTERIOR LAY OUT.pdf | (pdf) - 1.8 MB |
HALLBERG-RASSY 64 MAINSHEET.pdf | (pdf) - 21 KB |
HALLBERG-RASSY 64 SPEED PREDICTION DIAGRAM.pdf | (pdf) - 136 KB |
HALLBERG-RASSY 64 SPEED DIAGRAM.jpg | (jpg) - 78 KB |
HALLBERG-RASSY 64 DECKPLAN.jpg | (jpg) - 52 KB |
HALLBERG-RASSY 64 SAILPLAN.jpg | (jpg) - 39 KB |
HALLBERG-RASSY 64 STABILITY CURVE.jpg | (jpg) - 57 KB |
HALLBERG-RASSY 64 STABILITY CURVE.pdf | (pdf) - 273 KB |
Designer | German Frers |
CE category | A (Unlimited Ocean Voyages) |
Hull length overall | 19.85 m / 65’1” |
Waterline at rest (lwl) | 17.53 m / 57’6” |
Beam | 5.17 m / 17’0” |
Max. beam | 5.20 / 17’1” |
Draft empty standard boat | 2.50 m / 8’2” |
Displacement empty standard boat | 36.000 kg / 79.400 lbs |
Keel weight | 12.700 kg / 28.000 lbs |
Keel type | lead on deep bilge |
Airdraft (without windex) | 27.40 m / 89’11” |
Sail area with jib and battenless main | 173 m2 / 1861 sq ft |
Sail area with genoa and furling main | 232 m2 / 2496 sq ft |
Sail area with code zero and furling main | 248 m2 / 2688 sq ft |
Engine (std) | Volvo Penta D6-300 |
Power at crank shaft | 300 HP |
Number of cylinders | 6 |
Diesel tank (std) | 1650 ltr / 436 US Gallon |
Water tank (std) | 1250 ltr / 331 US Gallon |
Holding tank | 3x 75 L / 3x 20 US Gallon |
Headroom saloon approx | 2.06 m / 6’7“ |