Dit is wat de internationale pers over de Hallberg-Rassy 340 zegt,
Haar prijs plaatst haar ver van het gewone 34 voet familie cruiser segment. Maar ze biedt genoeg verfijningen om deze prijs goed te maken. Daarom en omdat ze de typische familieboot is, is de Hallberg-Rassy 340 hier genomineerd. De werf heeft een lange weg afgelegd om zoveel mogelijk volume en functionaliteit uit haar 10 meter romplengte te knijpen. Met haar brede achterschipsectie verloochent de HR-340 bijna haar traditionele Zweedse erfenis. Dubbele roeren, grote controle bij harde druk onder zeil en een luchtige achterkajuit geven echter reden voor het nieuwe ontwerp. Al met al een van de beste - en ook een van de snelste - productiejachten van haar grootte op dit moment.
Het blad Zeilen heeft voor de uitgave van Maart 2018 een uitgebreidt testverslag gedaan van de Hallberg-Rassy 340 en 44. (te lezen als download in de documenten sectie onderaan deze pagina.)
De nieuwe Hallberg-Rassy 340 mag met recht een innovatieve boot worden genoemd. De Zweedse werf houdt vast aan bewezen succesvolle factoren maar weet ook tijdig mee te gaan in de voortgaande vernieuwingen in de zeilerij.
Zo is de Hallberg-Rassy 340 uitgerust met dubbele roerbladen en dubbele stuurwielen! De lengte waterlijn is langer en er is een neerklapbaar zwemplateau. Zowel de kuip als de salon zijn aanmerkelijk ruimer dan in de voorganger, de Hallberg-Rassy 342.
Met een duidelijke lange termijn visie waarbij de hoogste kwaliteit, een superieur ontwerp van Frers Design en tijdloos comfort hand in hand gaan heeft de Zweedse werf nog altijd het gelijk aan haar zijde. De orderportefeuille is al jaren goed gevuld en met de groeiende economie is er meer vraag naar de hoogwaardige Zweedse jachten.
De Hallberg-Rassy 340 is een fraaie aanvulling op het continue doorontwikkelde modellen programma. Met een nieuwe 57 voeter center cockpit aan de horizon is de volgende Hallberg-Rassy al weer geboren.
Wat Hallberg-Rassy over de nieuwe 340 zegt,
Dit gloednieuwe model levert de beste Hallberg-Rassy kwaliteit met het nieuwste design van Frers Naval architecture. Ze biedt meer comfort en prestaties en heeft de lat hoger gelegd op een niveau dat niemand eerder voor mogelijk had gehouden voor een boot van deze omvang. De geheel nieuwe Hallberg-Rassy 340 biedt snel, eenvoudig en comfortabel zeilen op een ongekend hoog niveau...
Maak een virtual tour door de nieuwe Hallberg-Rassy 340!
Hallberg-Rassy 340 std specificatie.pdf | (pdf) - 4.3 MB |
Hallberg-Rassy 340 Speeddiagram.pdf | (pdf) - 107 KB |
Hallberg-Rassy 340 Exterior sideview.jpg | (jpg) - 115 KB |
Hallberg-Rassy 340 Sailplan.jpg | (jpg) - 151 KB |
Hallberg-Rassy 340 Sideview and topview.jpg | (jpg) - 286 KB |
Test Hallberg-Rassy 340 Deutsche Yacht 2017.pdf | (pdf) - 3.9 MB |
Test Hallberg-Rassy 340 Yachting Monthly 2017.pdf | (pdf) - 3.6 MB |
Test Hallberg-Rassy 340 en 44 Zeilen Magazine 2017.pdf | (pdf) - 12.7 MB |
Designer | German Frers Naval Architecture and Engineering |
CE category | A - Unlimited ocean voyages |
Hull length | 10.36 m / 34' 0" |
Maximum length with bowsprit | 10.95 m / 35' 11" |
Waterline at rest | 10.10 m / 33' 2" |
Beam | 3.47 m / 11' 5" |
Cockpit length | 2.83 m / 9' 4'' |
Draft, empty standard boat | 1.90 m * / 6' 2" * |
Displacement, empty standard boat | 5.98 tons / 13 145 lbs |
Keel weight | 2.3 tons / 5 070 lbs |
Keel type | bulbed lead on deep bilge |
Standard sail area with genoajib | 63.7 m² / 685 sq ft |
Optimized sail area with genoajib | 65.5 m² / 705 sq ft |
Air draft, ex Windex | 16.42 m / 53' 11'' |
Engine | Volvo Penta D1-30 |
Power at crank shaft | 21kW / 29 HP |
Transmission | Saildrive |
Diesel tank | 188 litres / 50 US gallon |
Fresh water tank | 277 litres / 74 US gallon |
Black water tank:85 litres / 23 US gallon | |
* Also available as a shallow draft version | |